24.10.2013

Warszawa: krzyż z 1900 r. i kapliczka Matki Bożej Niezawodnej Nadziei przy ul. Arbuzowej


Piękny, stary drewniany krzyż wraz z małą kapliczką stoi przy ul. Arbuzowej w Warszawie. Konkretnie jest to przy wejściu do rezerwatu przyrody Skarpa Ursynowska. Krzyż jest już stary i nieco przechylony, podobnie jak płotek, ale okoliczni mieszkańcy dbają o to miejsce.
W kapliczce znajduje się kopia obrazu Matki Bożej Niezawodnej Nadziei.



Swego czasu przy ogrodzeniu można było znaleźć taką informację:


" Ten KRZYŻ pochodzi z 1900 roku.
Jest jednym z dziewiętnastu, 
postawionych w parafii św. Katarzyny
(która wówczas sięgała aż do Ursusa!)
- dla uczczenia XIX wieków
chrześcijaństwa.

Oryginał obrazu 'MATKI BOŻEJ
NIEZAWODNEJ NADZIEI"
mieści się na górze Jamna,
w nowosądeckiem, w kościele,
zbudowanym przez ojca Jana Górę."


6 komentarzy:

  1. Znam to miresce, mieszkam na Natolinie,a nie zrobiłam zdjęcia :) Niesamowite trwanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chciałabym odnaleźć wszystkie 19 krzyży z tamtego czasu. Nie wiem, czy wszystkie przetrwały, nie wiem, gdzie się znajdują (gdyby chociaż były podpisane ;)). Nie szukałam jeszcze informacji, zostawiam to na długie zimowe wieczory. Może coś w historii parafii św. Katarzyny coś znajdę.

      Usuń
  2. Kolejna interesująca zdobycz. Każdy krzyż ma swoją historię i ten też na pewno niejedno widział.
    P.S. Dziękuję za dodanie mojego bloga do listy ulubionych. Zrewanżowałem się tym samym. A może jednak wyłączyłbyś weryfikację obrazkową przy wpisywanych komentarzach? Komentującym ułatwiłoby to życie, a i komentarzy pewnie byłoby więcej. Ze spamem blogspot sobie radzi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten krzyż i pobliski teren darzę szczególnym sentymentem. Najpiękniejszy drewniany krzyż jaki widziałam.
      Weryfikację obrazkową już wyłączyłam.

      Usuń