23.02.2014

Wyrzyki: kapliczka z 2007 r. (pow. pułtuski)


Drewniana kapliczka we wsi Wyrzyki (gm. Świercze). Stoi na tzw. Sasinowej Górze, (najwyższy punkt w gminie), obok starego, przedwojennego krzyża i dwóch pamiątkowych kamieni. Ufundowana w 2007 r. przez Wojciecha Wyrzykowskiego, stanęła w miejscowości, z której wywodzą się jego przodkowie. Więcej informacji można znaleźć tu.


Kapliczka zwieńczona jest krzyżem oraz napisem "Przepuść Panie ludowi Twojemu" i jest to "pomnik dziękczynny w imieniu przodków i błagalny od żyjących", jak przyznał fundator.
Wewnątrz znajduje się drewniana, miniaturowa kopia Piety z Watykanu, wykonana przez Jana Bacławskiego z Łysych.


9 komentarzy:

  1. Piękna kapliczka, stylowa. Podoba mi się szczególnie dach w góralskim stylu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwierz mi ale gapię się w tę piękną Pietę już bardzo długi czas...
    Piety to moja słabość. To moja wielka miłość...Był czas, że dla NICH specjalnie pojechałam do Köln by tam w kościołach romańskich podziwiać piękne, niewielkie PIETY !!!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ ładna... taki mix: kamień, drewno, dachówka, całość bardzo ładna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak mi się wydawało, że wczoraj już ta kapliczkę widziałam :)
    Z przyjemnością zdjęcia obejrzałam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że tej kapliczce poświęciłeś osobny wpis. Takie lubię najbardziej, z naturalnego budulca, ładnie wtapiają się w krajobraz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie piękne miejsce.....
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałbym nominować Cię do Liebster Blog, o którym możesz dowiedzieć się więcej z mojego bloga. Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za to miłe wyróżnienie, za dostrzeżenie tego skromnego bloga. Postanowiłam nie brać udziału w tego typu zabawach. Nagrodą są dla mnie odsłony i komentarze.

      Usuń