5.03.2014

Płońsk: figura św. Michała Archanioła z 2010 r. w rynku (Plac 15 Sierpnia)


Figurę ustawiono w płońskim rynku (Plac 15 Sierpnia) we wrześniu 2010 r. Pięć lat wcześniej Rada Miasta ustanowiła św. Michała Archanioła patronem Płońska. 

"Stanął w centrum miasta, aby mieszkańcy pamiętali, że żyjemy, pracujemy i świętujemy pod jego dobrymi skrzydłami. Jest świętym promującym nasze miasto, dlatego chcemy, aby jego wizerunek był umieszczony przy głównych trasach prowadzących do Płońska. W ten sposób wielu pozna, że Płońsk jest miastem świętego anioła" - powiedział Artur Wiśniewski z honorowego komitetu budowy pomnika.

Na tarczy św. Michała Archanioła, prócz krzyża widnieje herb miasta. Autorem rzeźby jest Jarosław Urbański.
W XIV w. w Płońsku stanął kościół pw. tego Archanioła, obecnie pod jego wezwaniem znajduje się jedna z płońskich parafii. 




7 komentarzy:

  1. Tak, to najlepszy opiekun jakiego można sobie było wybrać.
    Obrońca przed złymi mocami.
    Piękne miasteczko z Płońska. Niestety nigdy nie dane mi było w nim gościć.

    Pozdrawiam Popielcowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płońsk to bardzo ładne miasto, choć niewielkie. Cały powiat płoński jest wart odwiedzenia biorąc pod uwagę architekturę zabytkową oraz okoliczności przyrody. Nie brakuje też ciekawych kapliczek.

      Usuń
  2. rzeczywiście rzeźba świeża, bo jak bywałam to jej nie widziałam
    podoba mi się-rzadko już teraz tak ładne pomniki się stawia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest jedyny "świeży" Michał Archanioł w Płońsku. Jest ich więcej ;)
      Czasami, kiedy widzę nowe figury to trudno jest mi na nie patrzeć a co dopiero robić zdjęcia (mam na myśli wykonanie). Te płońskie są przyzwoicie wykonane.

      Usuń
  3. Nice fotos in blog greeting from Belgium

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze komponuje się do tego miejsca i niesamowity patron.

    OdpowiedzUsuń
  5. łał naprawde piekny pimnik jestem pod wrazeniem
    przydalby sie taki w choroszewie

    OdpowiedzUsuń